12 iulie 2012

Libertate sau compromis?


Alegerile noastre sunt materia din care ne construim viața. Fără ele am ajunge nu să scăpăm de obligații sau compromisuri ci să obligăm pe altcineva să le facă pentru noi.
În fiecare zi avem alegeri de făcut, unele mai ușoare altele mai complicate. Unele ne ajută să trecem de o zi grea de muncă, altele ne schimbă radical viața. Trăim pe baza acestor alegeri chiar dacă am vrea uneori să dăm timpul înapoi și să ne schimbăm calea. Dar dacă am putea să facem asta și am ajunge să ne dăm seama că nici una din alegerile pe care le putem
face nu ne ajută să fim fericiți? Am putea să luăm o decizie?
Dacă am putea să dăm timpul înapoi am face o grămadă de lucruri care ne-au modelat la un moment-dat ca și oameni. De cele mai multe ori nu ne dăm seama cât de mult ne poate schimba întreaga viață o decizie luată poate în grabă.
Nu avem timp suficient niciodată să analizăm ceea ce ne face să fin persoana care suntem și ne pierdem în multe alte decizii care așteaptă să fie luate.
Suntem practic mașini de luat decizii. De la modul de a ne îmbrăca, la modul de a lucra, la oamenii pe care alegem să îi avem în jurul nostru - TOTUL depinde numai și numai de noi. De multe ori ne pierdem în decizii mici și tindem să ocolim deciziile majore de teama de a nu greși.
Ne place să funcționăm pe principiul : ce nu facem azi lăsăm pe mâine sau pe poimâine pentru că s-ar putea să nu mai fie nevoie să decidem. Până la urmă destinul găsește o cale prin care să ne oblige să luăm deciziile majore din viața noastră.
Cred însă că e mult mai bine să le luăm noi la timp pentru a nu se simți presați de alți factori. O decizie luată la repezeală o putem regreta toată viața și nimeni nu își dorește să trăiască cu regrete.
Suntem liberi. Avem libertatea infinită de a alege cum vrem să trăim dar asta nu înseamnă că nu facem compromisuri. Libertatea nu înseamnă lipsa responsabilităților ci capacitatea de a lua decizii la timpul potrivit în așa fel încât consecințele alegerilor noastre să ne dea libertatea de care avem nevoie și după care tânjim în fiecare zi.
Aleg deci să fiu liberă să fac compromisuri și aștept cu sufletul la gură următoarea decizie care îmi va schimba viața.
Tu ce alegi?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ai ceva de spus? Spune aici!