24 iunie 2012

Prostituata


M-am întrebat adesea de ce fac prostituatele ceea ce fac. Nu reușeam să concep că cineva ar putea să se prostitueze din pura plăcere de a face sex. Și într-o zi m-am gândit altfel.
Majoritatea prostituatelor fac sex pentru bani. La bază, asta înseamnă prostituția.
Și cu toate astea ceva nu pare în regulă. Poate că prostituția este un concept cu mult mai extins decât atât.
Zilele trecute ascultam o canadiancă vorbind despre oamenii din țara noastră care, spunea ea, cumpără diverse lucruri pentru că le plac, pe când în țara ei,
lucrurile se cumpără ca să le arăți celor din jur, ca să ai cu ce să te lauzi. Vorbea despre sume mari în dolari aruncați pur și simplu pe obiecte de decor, bijuterii, mașini, etc...
Problema nu era faptul că ei - canadienii - fac asta. Problema e că deja cu toții facem asta. Facem compromisuri ca să fim acceptați în societate, ne îmbrăcăm într-un anume fel pentru că este "la modă" și nu pentru că ne place, mâncăm în anumite locuri doar ca să arătăm că avem resursele necesare să mergem acolo, mergem în cluburi ca să ne arătăm noile achiziții în materie de haine, genți, accesorii, farduri ș.a.m.d...
Oare asta nu înseamnă prostituție?
Ba da! Cu siguranță și din păcate DA!
Și nu mă exclud din această categorie. Nu mă exclud crezându-mă deasupra lor pentru că voit sau forțat și eu fac același lucru ca și ei însă cu o singură diferență. Eu o fac conștient și cu durere în suflet în timp ce restul lumii o face cu resemnare sau chiar din plăcere.
Mă prostituez în fiecare zi când deschid dulapul și caut hainele potrivite pentru locul unde urmează să merg. Fie că e vorba despre serviciu sau pur și simplu o întâlnire cu colegii sau prietenii, mereu încerc să mă adaptez societății, mereu cu aceleași gânduri în cap: "Cine spune că nu ai voie să porți teniși la o rochie elegantă? De ce trebuie neapărat să porți negru când mergi la un priveghi? De ce trebuie să asortez geanta cu pantofii? De ce nu pot purta o brățară croșetată lângă un costumaș "business"? De ce să mă fardez cu albastru la cămașă albastră și nu cu verde?"
Închid dulapul și mă îmbrac, mă aranjez și când mă uit în oglindă oftez văzându-mă purtând măști până și prin haine, accesorii sau încălțăminte. Mă gândesc mereu : "Oare mâine ce va trebui să îmi îngrădesc pentru a fi un om pentru lume?"
Mă prostituez până și mental, adaptându-mi ideile în funcție de nevoile societății. Pentru că mi se spune că nu e normal să vorbești despre iubire, nu e normal să spui că iubești, nu e normal să plângi în fața oamenilor, nu e normal să îți împărtășești gândurile altor oameni pentru că te pot răni, nu e normal să îți arăți temerile pentru că cineva o să profite de asta și o să le folosească împotriva ta...
Și au dreptate. Așa este! Lumea se folosește de punctele slabe ale celor din jur pentru a se ridica puțin mai sus pe scara mereu ascendentă a superficialității și ignoranței.
DA! Ne prostituăm în fiecare zi când ne lăsăm creierele spălate de oamenii care ne conduc, când ne lăsăm influențați de mass-media sau de alte mecanisme care ne învață că nu trebuie să gândim noi pentru ca ne dau ei soluții rapide pentru orice problemă.
Trăim în secolul vitezei. Sau cel putin așa ni se spune. Ne credem superiori oamenilor din triburile africane pentru că avem laptopuri, tablete, accesăm magazine virtuale, plătim cu cardul, avem mașini - bucăți de fier - pe care cheltuim sume exorbitante doar pentru că sunt fabricate de o anumita marcă, ne cumpărăm case - cât mai multe și cât mai mari deși suntem organizați în familii mici - 3 membrii în medie, purtăm pietre prețioase pe care, din nou, dăm banii doar ca să fim observați, etc.
Dar oare suntem superiori lor? Mi-e greu să cred.
Chiar dacă nu poartă haine, chiar dacă nu știu ce este acela un avion, chiar dacă nu au urcat niciodată la volanul unei mașini sau nu vor înțelege niciodată ce este acela "internet", cu siguranță nu își vor lăsa niciodată copii abandonați în pădure, nu se vor ucide între ei pentru lucrurile materiale ci doar pentru încălcări ale moralei pe care singuri și-i le-au creat din propria lor conștiință, chiar dacă nu folosesc tacâmuri, sunt mai civilizați decât noi când vine vorba de a împărți o masă cu un vecin de cort, nu se vor uita niciodată la bijuterii ca la bani așezați într-o servietă ci ca la o amintire frumoasă sau la o adevarată podoabă pe care o vor purta cu drag.
Deci, da... sunt superiori nouă pentru că nu au uitat valorile de bază pe care noi, pe măsură ce timpul trece, nu le mai avem nici măcar îngropate în subconștient sau inconștient.
Da! Ne prostituăm în fiecare zi în fața societății și începe să ne placă... Păcat că pentru asta ne vindem în fiecare zi câte o bucată din suflet în loc să o dăruim cu drag cuiva care să aibă grijă de ea...
Da! Suntem cu toții niște prostituate, din ce în ce mai ieftine...
Cinste africanilor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ai ceva de spus? Spune aici!